A l'altura del Tanatori s'uniran dos plataformes ferroviàries: una, amb tres vies, dos per a l'AVE i una per a mercaderies, vindrà des del viaducte actualment en construcció en el Nou Llit del Túria (V30), i l'altra plataforma, amb dos vies, de rodalia arribarà des de Sant Isidre o Vara de Quart procedent de Buñol-Utiel. En este punt del Tanatori, assenyalat anteriorment, les vies de l'AVE se situaran a l'esquerra segons s'entra a la ciutat, és a dir, a la part del barri Sant Marcel·lí. La via de mercaderies serà la que quedarà més al sud, és a dir, a la part del barri de Sant Vicent-Camí Reial. Tot just al mig, és a dir entre la via de mercaderies i les dos vies d'AVE, se situaran les dos vies de rodalia procedents d'Utiel. Cal assenyalar que cada grup de vies tindrà, a partir del carrer Pius IX i del CEIP Ramiro Jover, un túnel diferent i separat; un per a les dos vies de l'AVE, un altre per a les dos vies de Rodalia i un tercer per a la via de Mercaderies. Este últim túnel es dirigirà, directament sense entrar a la ciutat, a l'estació de Font de Sant Lluís.
Insistim, una vegada més, que tots els treballs d'este tram d'obres de l'AVE es faran a “cel obert”, és a dir, sense utilitzar tuneladora, talp o perforadora, traient tota la terra, per a posteriorment fer la fonamentació dels túnels, a la nostra vista, amb el consegüent problema de l'interminable pas de camions bolquets, excavadores i qualsevol classe de maquinàries necessàries per a l'obra, així com les corresponents molèsties de sorolls i pols, entre altres.
Per a donar-vos alguna idea de “la magnitud” d'este Tram de les Obres de l'AVE que es realitzarà en el nostre barri assenyalarem algunes dades, la major part dels quals “encara” no són coneguts pels MMCC:
El cost total de l'Obra d'este tram esta xifrat en 78 milions d'euros. La longitud total dels distints túnels a realitzar en el nostre barri serà de 3.946 m. Hi haurà 1.963 m. de murs. En total de terres a excavar per a fer els túnels serà de 895.000 m3. Els moviments de terres entre terraplens i farciments seran de 685.000 m3. S'utilitzaràn 260.000 m3 de formigó.Seran necessàries 23.000 Tm de ferro.Entre el Cementeri i el carrer Pius IX, és a dir, en la zona del camp de futbol del Sant Marcel·lí i del CEIP Ramiro Jover, es col·locaran, gràcies a l'al·legació que en el seu dia va fer l'Associació de Veïnes i Veïns del barri, pantalles fonoabsorbents antisoroll. Les obres tenen un termini de dos anys per a la seua execució.
També s'ubicarà una Planta de Formigó i l'Oficina de l'Obra, en un lloc per determinar, possiblement no molt lluny del nostre barri. Passades les festes de Falles i Pasqua, sempre que estiga acabada l'estació intermodal de Sant Isidre-Vara-Vara de Quart, cal estar atents que deixen de passar els trens, eixa serà el senyal que l'inici d'obres està prop. Per a més informació, podeu passar tots els dilluns a partir de les 7,30 de la vesprada pels locals de l'Asoc. de Veïnes i Veïns carrer Arquebisbe Olaechea 41 baix.
Com sempre l'Associació de Veïnes i Veïns del barri i la nostra web en l'avantguarda de la informació sobre el que succeïx o succeirà en el nostre barri.
Autor i Fotos: VICENT SOLER -AVSM-Portaveu de l'Associació de Veïnes i Veïns de Sant Marcel.lí
No hay comentarios:
Publicar un comentario